Office 365 Teams: Wat is het en wat is het verschil met Office 365 Groups?

Microsoft Office 365 Teams zal binnenkort beschikbaar en zichtbaar zijn voor alle Office 365 gebruikers. Wat kun je met Microsoft Teams en wat is het verschil met Office 365 Groups?

Een Office 365 groep is een logische entiteit waaraan een aantal Office 365 functies zijn gekoppeld, denk aan een e-mail postbus, een agenda, bestandsopslag (via Sharepoint), een OneNote notitieblok, een Sharepoint site (deze is niet zichtbaar in het Sharepoint beheercentrum overigens) en een Planner instantie.

Office 365 Teams is eigenlijk een app met als kern chatfunctionaliteit (conversaties) en het overzichtelijk weergeven van informatie uit allerlei bronnen en apps. Onderliggend maakt Teams gebruik van Office 365 Groups, maar dan met wat extra functionaliteit dus. Je zou het kunnen zien als een extra laagje bovenop een Office 365 groep, je kunt een bestaande Office 365 groep dan ook ‘upgraden’ naar een Office 365 Team.

Wat goed is om te weten

  • Zoals je kunt zien in de schermafbeeldingen hebben beide toepassingen een tabblad Gesprekken/Conversations. Deze functioneren echter wel volledig anders, in Groups is een gesprek gebaseerd op e-mail, in Teams is een gesprek gebaseerd op een ingebouwde chat app.
  • Zowel Groups als Teams maken voor het delen van bestanden gebruik van Sharepoint (een aparte siteverzameling per groep/team)
  • Groups benader je vooral vanuit Outlook, zowel online als de bureaubladversie, voor mobiele apparatuur is er wel een aparte app genaamd Outlook Groups
  • Teams benader je vooral via de aparte Teams app, dit is een aparte tegel in het online Office 365 start menu en ook een losse applicatie die je kan downloaden op je computer en mobiel apparaat

Conclusie

Groups en Teams hebben heel veel overlap waarbij Teams wat meer vooruitstrevend zijn, e-mail conversaties zijn daarbij overboord gegaan en vervangen door chat conversaties. Ook kun je relevante gegevens uit verschillende bronnen op één plaats presenteren. Groups zijn wellicht wat geschikter voor branches/gebruikersgroepen die het liefst met Outlook werken.

Office 365 gids: Spam tegengaan met SPF, DKIM en DMARC

Zonder de juiste beschermingsmaatregelen is de afzender van een e-mail bericht heel gemakkelijk te vervalsen. Om deze vervalsing te voorkomen zijn er door de internetgemeenschap maatregelen getroffen in de vorm van SPF, DKIM en DMARC. Dit zijn technieken die de authenticiteit van een e-mail verifiëren. Deze technieken worden ook in Office 365 gebruikt.

SPF

In een zogenaamd SPF record wordt vastgelegd vanaf welke machines e-mails verstuurd mogen worden namens een domein (zoals bedrijf.nl). Een ontvangende mailserver kan dit record via DNS controleren en kijken of het verzendende adres is geautoriseerd om e-mail vanuit dit domein te versturen.

Het standaard SPF record in Office 365 is v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all . Dit kan als zogenaamd TXT record worden aangemaakt in het DNS beheer en wil zeggen dat alleen de servers gedefinieerd onder spf.protection.outlook.com geautoriseerde verzenders zijn.

Maak je ook nog gebruik van bijvoorbeeld een facturatiesysteem of nieuwsbrief systeem, dan zullen deze ook in datzelfde SPF record gedefinieerd moeten worden. Bijvoorbeeld voor Exact Online zou het dan worden: v=spf1 include:spf.protection.outlook.com include:_spf.exactonline.nl -all

DKIM

DKIM gaat nog een stapje verder dan SPF. Met DKIM wordt een cryptografisch sleutelpaar gecreëerd, met de privésleutel wordt door de verzendende server een handtekening gemaakt en toegevoegd aan uitgaande e-mails. De ontvangende server zoekt de publieke sleutel op die behoort bij het betreffende domein en verifieert daarmee de handtekening. Als het domein niet klopt of het bericht is onderweg aangepast dan faalt deze verificatie.

Alle Office 365 klanten maken sinds 2015 al gebruik van DKIM terwijl je hiervoor niets hoeft te doen. Microsoft maakt hierbij gebruik van het zogenaamde ‘onmicrosoft.com’ domein in plaats van de eigen bedrijfsdomeinnaam. Iedere klant heeft zo’n domeinnaam, vaak iets als bedrijfsnaam.onmicrosoft.com. Hierop heeft Microsoft het sleutelpaar gecreëerd en de publieke sleutel gepubliceerd in de DNS server. Een issue met deze werkwijze is echter dat een ontvangende server het bericht als problematisch kan aanmerken omdat het afzender e-mail domein @bedrijfsnaam.nl niet overeenkomt met het domein waarop de DKIM handtekening is gebaseerd, bedrijfsnaam.onmicrosoft.com.

Het is daarom dus aan te bevelen om DKIM ook voor het eigen domein in te schakelen:

Maak CNAME DNS records aan

Het format hiervoor is:

  • selector1._domainkey.<domain>  wijzend naar:  selector1-<domainGUID>._domainkey.<initialDomain>
  • selector2._domainkey.<domain>  wijzend naar:  selector2-<domainGUID>._domainkey.<initialDomain>

Waarbij <domain> je publieke domeinnaam is, <domainGUID> het eerste gedeelte van je MX record en <initialDomain> je onmicrosoft.com domein, bijvoorbeeld:

  • selector1._domainkey.cumulusit.nl  wijzend naar:  selector1-cumulusit-nl._domainkey.cumulusitnl.onmicrosoft.com
  • selector2._domainkey.cumulusit.nl  wijzend naar:  selector2-cumulusit-nl._domainkey.cumulusitnl.onmicrosoft.com

Schakel DKIM in voor het betreffende domein

  • Ga naar het Exchange beheercentrum
  • Ga naar beveiliging > DKIM
  • Klik rechts op ‘Inschakelen’

Herhaal bovenstaande stappen voor alle eigen domeinnamen.

DKIM inschakelen voor andere diensten

Als je gebruik maakt van een facturatie of nieuwsbrief systeem dan zul je hiervoor ook DKIM records in je DNS moeten aanmaken. Volg hiervoor de instructies op van de betreffende leverancier. Bij sommige diensten moet je een CNAME record aanmaken die verwijst naar een andere record waarop de publieke DKIM sleutel is opgeslagen (handig) maar soms moet je de publieke sleutel ook zelf in een TXT record publiceren (iets minder handig).

DMARC

Als laatste hebben we nog DMARC, dit is een TXT DNS record waarin je aangeeft wat er moet gebeuren als de SPF en DKIM verificatie mislukken. Met DMARC actief vindt er ook een controle plaats of het weergegeven ‘Van:’ e-mail adres authentiek is.

Het format van een DMARC TXT record is:

  • _dmarc.domain  met de waarde v=DMARC1; pct=100; p=policy

Waarbij met pct aangegeven wordt aangegeven bij hoeveel procent van de checks de policy wordt geactiveerd, en met p de policy zelf. Bijvoorbeeld:

  • _dmarc.microsoft.com  met de waarde v=DMARC1; p=reject; pct=100; rua=mailto:d@rua.agari.com; ruf=mailto:d@ruf.agari.com; fo=1

Hiermee wordt aangegeven dat als 100% van de checks falen de mail geweigerd dient te worden (p=reject) en dat feedback (rua) naar d@rua.agari.com verstuurd moeten worden, en forensische rapporten (ruf) naar d@ruf.agari.com, voor alle e-mails die een status anders dan pass hebben (fo=1).

Veel organisaties beginnen met een zogenaamd monitoring record met p=none, aan de hand van de teruggekoppelde rapporten kunnen issues dan worden opgelost waarna uiteindelijk p=reject of p=quarantine kan worden ingesteld, bijvoorbeeld:

  • _dmarc.cumulusit.nl  met de waarde v=DMARC1; p=none; rua=mailto:rua@cumulusit.nl; ruf=mailto:ruf@cumulusit.nl; fo=1

Office 365 gids: E-mail versleuteling in Outlook

E-mail technieken zijn van oudsher niet ontwikkeld met beveiliging als speerpunt. Als gevolg daarvan is ook tegenwoordig nog veel e-mail communicatie niet beveiligd. Als verzender van een e-mail weet je nooit zeker dat  je e-mail versleuteld gaat worden of niet, dat is voor veel bedrijven/sectoren een probleem als het aankomt op vertrouwelijke e-mails. Uit oogpunt van compliancy met wet- en regelgeving en/of contractuele overeenkomsten kan e-mail versleuteling dan zelfs noodzakelijk zijn.

Office 365 voorziet hierin met een mooie oplossing voor e-mail versleuteling die is opgenomen in bijvoorbeeld het E3 of Azure Information Protection abonnement. Op basis van zelfgekozen criteria worden e-mails hierbij automatisch versleuteld. Het mooie van de oplossing is dat er geen additionele software of ingewikkelde configuratie nodig is bij zowel verzender als ontvanger.

Hoe gaat het in zijn werk?

Een e-mail kan worden versleuteld wanneer aan zelfgekozen criteria wordt voldaan. Zo kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld berichten naar bepaalde adressen of domeinen, met bijvoorbeeld een bijlage, of bepaalde sleutelwoorden in het bericht te versleutelen. Je kunt er ook voor kiezen berichten alleen te versleutelen nadat de verzender in de e-mail heeft aangegeven dat het om een vertrouwelijk bericht gaat:

Office 365 verstuurd het bericht en de ontvanger krijgt een versleutelde e-mail binnen met een html bijlage:

De ontvanger dient de html bijlage op te slaan op de computer en te openen, hierna kan de ontvanger de e-mail lezen door zichzelf met een Microsoft account aan te melden, of door een eenmalige wachtwoordcode op te geven (deze wordt in een separate e-mail verstuurd):

 

Na de aanmelding wordt de versleutelde e-mail in een webpagina weergegeven.

Mocht bovenstaande je aanspreken neem dan contact met ons op, wij regelen het dan graag voor je in.

Azure Office 365 Datacenters map icon

Office 365 en Azure: Blijft mijn data in de EU?

Voor sommige bedrijven is het belangrijk om te weten waar hun data zich bevindt en of deze in de EU ofwel daarbuiten staat. Hoe zit het met Office 365 en Azure?

Office 365

In principe is het heel eenvoudig, Microsoft slaat je data op in het geografisch gebied dat je hebt geselecteerd bij aanschaf van de dienst. Als je Europa als locatie hebt geselecteerd blijft je data dus in de EU. Dat geld in ieder geval voor alle data in je mailbox, alle inhoud van Sharepoint online/ Project online en OneDrive, maar ook voor Teams en Planner omdat deze gebaseerd zijn op Exchange en Sharepoint. Zie ook de Voorwaarden voor Online Diensten (o.a. pagina 11 ‘Locatie data-at-rest van de klant’).

Dat betekent dus automatisch dat dit voor andere Office 365 diensten niet persé gegarandeerd is. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Yammer en Sway. Ook voor diensten die in Preview zijn, is de datalocatie niet gegarandeerd.

Azure

Voor Azure geld ook dat de data binnen de geografische regio blijft die je hebt geselecteerd met de onderstaande uitzonderingen (zie Azure datacenter map):

  • Cloud Services Web- and Worker Role software deployment packages (PaaS oplossing waarop bedrijven web toepassingen kunnen publiceren)
  • Azure RemoteApp gebruikersnamen en IP adressen
  • Microsoft Cognitive Services (programmeer hulpmiddelen voor beeld, spraak, taal, kennis en zoeken)
  • Diensten die in het beta en preview stadium zijn
  • Azure Security Center, beveiligings gebeurtenissen, waarschuwingen, aanbevelingen en status

Onderstaande diensten zijn globale diensten en data zal in wereldwijde datacentra komen te staan:

  • Azure Content Delivery Network (caching dienst voor wereldwijde snelle toegang tot informatie)
  • Azure Active Directory data staat in de EU of in de VS
  • Azure Multi-Factor Authentication slaat data in de VS op

De lang arm van de VS

Dan is er nog de vraag hoe Microsoft omgaat met dataverzoeken van de overheid van de VS. Microsoft (en andere aanbieders zoals Google) verzetten zich met hand en tand tegen dergelijke verzoeken. Microsoft heeft hierin een belangrijk succes geboekt in een rechtszaak in juli 2016 waarbij door de rechter werd bepaald dat de overheid van de VS Microsoft niet kan dwingen om data die buiten de VS staat over te dragen.

In januari 2017 is in een vergelijkbare rechtszaak bepaald dat Google overzeese informatie moet overhandigen aan de FBI. Een beslissing die door Google wordt aangevochten en bijval heeft gekregen van Microsoft, Apple, Amazon en Cisco.

De meeste bedrijven zal bovenstaande niet echt veel zorgen baren, de kans dat de Amerikaanse overheid interesse heeft in hun reilen en zeilen is immers erg klein. Belangrijker voor hen is dat Microsoft de beveiliging tegen kwaadwillende partijen goed op orde heeft.

Voor bedrijven die toch meer zekerheid wensen ten aanzien van de geografische locatie en toegang door de Amerikaanse overheid heeft Microsoft Office 365 Germany opgezet waarbij alle data bij een externe organisatie is ondergebracht (T-Systems International, een dochter van Deutsche Telekom). Vermoedelijk zal daarbij, in het geval de Amerikaanse overheid Microsoft dwingt tot overhandiging van klantdata, Microsoft zich beroepen op het feit dat zij niet de houders van de data zijn.

Afbeelding van Office 365 start menu iconen

Office 365: Meer dan Outlook, Office en Sharepoint

Ondertussen zijn we al aardig gewend geraakt aan Office 365, we gebruiker Outlook en Exchange, Office en misschien wel OneDrive en Sharepoint. Maar er is meer! Microsoft werkt keihard aan Office 365 en het zit ondertussen boordevol mooie software. Software die we eigenlijk niet langer links kunnen laten liggen in ‘het nieuwe ondernemen’.

Hieronder alvast een overzicht van deze ‘onbekende’ Office 365 software en een korte uitleg. In verdere artikelen zullen we ingaan op enkele van de onderstaande software:

Onze favorieten

  • OneNote: Maak notities en deel deze met collega’s. Voeg afbeeldingen in, tekst, handschrift en nog veel meer. Beschikbaar online maar ook in Office 2016 en als app op je telefoon en tablet
  • Planner: Hiermee kan een team plannen maken, taken organiseren en toewijzen, bestanden delen, chatten en updates over de voortgang ontvangen
  • Teams: Samenwerking gebaseerd op conversaties met een eigen kanaal per team / onderwerp waarin zowel gesprekken als documenten, een wikipagina, een notitieblok alsook externe inhoud zoals Youtube, eenvoudig gegroepeerd en weergegeven wordt
  • Outlook Customer Manager: Een extensie van Outlook waarmee klantencontacten en verkoop beheerd kunnen worden, je kunt het zien als een mini CRM

Om in de gaten te houden

  • To-Do: Hiermee kunnen heel snel verschillende to-do lijsten worden gemaakt met einddata en waarschuwingen, To-Do presenteert dagelijks alleen de meest relevante taken
  • Yammer: Social Media binnen je bedrijf, start discussies en deel kennis en ervaringen

Nice to have

  • Delve: Op basis van de recente activiteit van jezelf of collega’s schotelt Delve je de meest relevante documenten voor zonder dat je daarnaar hoeft te zoeken
  • Sway: Maak  snel online presentaties en rapporten zonder veel tijd aan opmaak te hoeven besteden, ook kun je ze gemakkelijk online delen met anderen
  • Video: Hiermee kunnen video’s eenvoudig worden gedeeld binnen de organisatie met bijvoorbeeld Yammer, en worden ingesloten in Sharepoint Sites

Alles uit de kast halen

  • Flow: Maak werkstromen met je verschillende apps zoals bijvoorbeeld OneDrive en Twitter en ontvang meldingen, synchroniseer bestanden en verzamel gegevens
  • PowerApps: Maak apps voor het invoeren en uitlezen van informatie in Sharepoint zonder enige programmeerkennis, zowel voor mobiel als web

Prachtige apps als ze aansluiten bij je bedrijfsvoering

  • StaffHub: Opstellen van roosters en snel communiceren met personeelsleden
  • Bookings: Hiermee kunnen klanten gemakkelijk via een webpagina een afspraak maken die automatisch wordt ingeboekt bij een medewerker
Office 365 logo

Wat wordt het Office 365 nieuws van 2017?

Wij hebben weer zin in een nieuw jaar vol Office 365 en Azure ontwikkelingen. Hieronder alvast een selectie van de mooiste Office 365 ontwikkelingen verwacht voor 2017 (uit de Office 365 roadmap):

  • De mailbox opslaglimiet in de E3 en E5 abonnementen gaat van 50GB naar 100GB
  • Prioriteit postbus voor alle Outlook versies. Outlook zal op basis van allerlei criteria bepalen welke mail belangrijk is voor je en deze in de standaard tab ‘Prioriteit’ laten zien, andere e-mail worden geplaatst in het tabblad ‘Overige’. De map ‘Onbelangrijke e-mail’ komt daarmee te vervallen

Prioriteit Postvak IN - Nieuw voor Office 365 in 2017

  • De nieuwe app ‘Microsoft Bookings‘ zal worden uitgebracht (‘Boekingen’ in het Nederlands?). Hiermee kunnen klanten gemakkelijk via een webpagina een afspraak maken die automatisch wordt ingeboekt bij een medewerker, ook worden automatisch herinnering e-mails gestuurd aan de klant
  • Naast bestanden kunnen straks ook hele Onderive mappen via een gastenlink worden gedeeld. Of dit ook in Sites gaat werken is nog niet bekend
  • Outlook Customer Manager is een nieuwe functie waarmee klantencontacten en verkoop gestroonlijnd kunnen worden. Een soort mini CRM dus. Vermoedelijk is dit de langverwachte opvolger van Business Contact Manager (BCM), wat een populaire functie was voor veel MKB bedrijven. Outlook Customer Manager zal beschikbaar zijn in Office 365 Business Premium

Outlook Customer Manager - Nieuw voor Office 365 in 2017

 

Office 365 gids: Multi-factor authenticatie instellen

Om toegang te krijgen tot je Office 365 diensten en data moet je je aanmelden met je e-mail adres en wachtwoord. Dit kun je verder beveiligen met een extra aanmelding via je telefoon (via bellen, SMS of app). Je stelt dit als volgt in op het beheercentrum:

  • Log in met een beheerderaccount op https://portal.office.com
  • Ga naar Gebruikers > Actieve gebruikers > menu item ‘Meer’ > ‘Multi-factor authenticatie instellen voor Azure’
  • Selecteer de gewenste gebruikers en kies ‘Inschakelen’
  • (Bij ‘Service instellingen’ boven in het menu kun je toegestane authenticatiemethodes instellen)

Office 365 2-factor verificatie beheren

 

Wanneer de gebruiker waarvoor multi-factor authenticatie is ingesteld zich op het Office 365 portaal aanmeld, dan zal gevraagd worden om de extra verificatie in te stellen:

  • Ga naar https://portal.office.com en meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord
  • Er verschijnt een melding over het instellen van het account: Klik op ‘Nu instellen’
  • Geef de wijze van verificatie aan, wij vinden de Mobiele app het prettigst werken, je hoeft dan geen codes in te typen, je telefoon moet wel met internet zijn verbonden om je aan te melden
  • Installeer de Azure Authenticator app op je telefoon, klik op Account toevoegen en scan de QR-afbeelding
  • Keur de aanmelding goed op je telefoon
  • Kopieer het app wachtwoord voor toepassingen als Outlook en Office die geen extra verificatiestap ondersteunen

Vanaf nu zal er na iedere aanmelding met gebruikersnaam en wachtwoord ook nog een verificatie via de mobiele app worden gevraagd:

office 365 2-factor verificatie

Let op: nadat je Multi-factor authenticatie hebt ingesteld zul je ook in al je e-mail programma’s, Office en Skype opnieuw moeten aanmelden. In sommige gevallen kan dit alleen via een zogenaamd app wachtwoord, voor Exchange en Skype moet de beheerder ook nog via een speciaal commando Multi Factor authenticatie inschakelen.

Office 365 logo

Office 365 gids: Upgrade naar Office 2016

Iedereen die een abonnement heeft op Office 365 Business of hoger kan upgraden naar Office 2016 . Ga als volgt te werk om naar Office 2016 te upgraden:

Upgrade vanaf Office 2013 naar Office 2016

Let op! Als je Project 2013 of Visio 2013 gebruikt zullen deze worden verwijderd, we raden aan in dat geval nog even op Office 2013 te blijven.

  • Login op het Office 365 portaal > tandwieltje rechtsboven > Instellingen voor Office 365 > Instellingen > Sofware (of ga direct naar http://portal.office.com/OLS/MySoftware.aspx)
  • Ga naar het kopje ‘Office 365 ProPlus met de nieuwe 2016-apps installeren (aanbevolen)’ > Kies de taal en klik op ‘Installeren’:Office 2016 upgrade
  • Een installatiebestandje wordt nu gedownload, voer dit uit

Office 2013 zal worden verwijderd en daarna zal Office 2016 worden geïnstalleerd.

Upgrade vanaf Office 2010 naar Office 2016

  • Verwijder allereerst Office 2010:
    • Via het Windows configuratiescherm > Programma’s en onderdelen > Selecteer je Office 2010 installatie en klik ‘Verwijderen’
    • Als bovenstaande niet lukt gebruik dan de Microsoft Easy Fix Tool: http://go.microsoft.com/?linkid=9815935
  • Login op het Office 365 portaal > tandwieltje rechtsboven > Instellingen voor Office 365 > Instellingen > Sofware (of ga direct naar http://portal.office.com/OLS/MySoftware.aspx)
  • Ga naar het kopje ‘Office 365 ProPlus met de nieuwe 2016-apps installeren (aanbevolen)’ > Kies de taal en klik op ‘Installeren’
  • Een installatiebestandje wordt nu gedownload, voer dit uit

Office 2016 wordt nu geïnstalleerd.

Nieuw uiterlijk voor documentbibliotheken

Na Onedrive zijn ook de Team Site bibliotheken aan de beurt voor een nieuw moderner uiterlijk:

Document bibliotheek

 

Dit nieuwe uiterlijk is op dit moment alleen nog maar beschikbaar voor klanten die hebben aangegeven in een vroeg stadium updates te willen ontvangen (First Release).

Het voordeel van deze nieuwe weergave is dat deze wat eenvoudiger is en dat het nu ook mogelijk is om gemakkelijk documenten en mappen te kopiëren en verplaatsen. Helaas is het nog niet mogelijk documenten ook naar een andere bibliotheek te kopiëren of verplaatsen.

Mooi is ook dat je documenten heel snel kan groeperen op bepaalde eigenschappen en dat je heel snel een weergave kan definiëren zonder moeilijke menuopties. Ook kun je een belangrijk document vastpinnen aan de bovenzijde en kun je documenten als tegels weergeven. Heel handige functies.

Een nadeel van deze weergave is dat je de bovenste Team Site koppelingsbalk niet meer zichtbaar is waardoor je de weg een beetje kunt kwijtraken.

 

Office 365 logo

Dé Office 365 specialist voor regio Eindhoven

Al sinds 2010 helpen wij klanten met de overstap naar Office 365 vanuit ons kantoor in Veldhoven / Eindhoven. Vanaf eind 2015 zijn wij samengegaan met Mior ICT te Waalre (net onder Eindhoven) waardoor we onze klanten nog beter kunnen helpen. Met Office 365, én met werkplek- en netwerkoplossingen.

Met Office 365 heeft u altijd en overal veilige toegang tot e-mail en documenten en werkt u gemakkelijk samen met collega’s en partners. Cumulus IT heeft uitgebreide expertise en ervaring in advies, installatie en onderhoud van Office 365 oplossingen voor midden- en kleinbedrijf.

We hebben al meer dan 100 bedrijven geholpen met de overstap naar Office 365, van zzp-ers tot grotere dienstverleners, zorginstanties en fabrikanten. We werken veel in de regio Eindhoven en Tilburg maar we hebben veel klanten in heel Nederland. Het merendeel van deze bedrijven mogen we nog steeds tot onze vaste klanten rekenen, iets waar we best wel trots op zijn.

De rode draad door onze diensten is het creëren van een prettig werkende, zorgeloze, en toegankelijke IT. We doen dit door inzet van Office 365 aangevuld met all-in beheer en support van zowel uw Office 365 omgeving, als uw werkstation- en netwerkinfrastructuur. Op deze manier kunnen we garanderen dat u prettig en veilig werkt!

Cumulus IT ondersteunt haar klanten met de volgende Office 365 diensten:

Mior ICT vult dit naadloos (en draadloos) aan met:

Wilt u meer weten over onze aanpak? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek met een Office 365 specialist.