Office 365 gids: Open documenten in Office in plaats van de Web App

De standaard instelling voor het openen van documenten in Office 365 is dat ze geopend worden in de Office Web Apps. Wil je dat je bestanden meteen op je werkstation in Office geopend worden dan kun je dit als beheerder instellen. Let wel op dat je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Internet Explorer 8 of hoger (32-bits versie) of recente versies van Firefox en Safari (Chroom wordt niet ondersteund op dit moment)
  • Office 2007 of hoger met de laatste updates
  • Je hebt de Office 365 werkstation installatie uitgevoerd (of in ieder geval de betreffende Sharepoint site aan de ‘Vertrouwde Websites’ toegevoegd)

Instellen van standaard openenen in de client toepassing

Op Sharepoint site collectie niveau:

  • Ga in de betreffende Offie 365 site collectie naar de Top Level Site
  • Ga naar Site Acties > Site Instellingen
  • Ga naar Beheer van de siteverzameling > Documenten standaard openen in clienttoepassingen
  • Klik op de knop ‘Activeren’

Noot dat bovenstaande instelling nog per documentbibliotheek kan worden overschreven. Als je documenten dus nog steeds openen in de Web Apps, controleer je de instelling van de bibliotheek:

  • Ga naar de betreffende documentbibliotheek
  • Ga naar het tabblad Bibliotheek > Bibliotheekinstellingen
  • Ga naar Geavanceerde Instellingen
  • Bij ‘Documenten openen in de browser’ kies je voor ‘Openen in de clienttoepassing’: