Office 365 gids: Outlook agenda delen met externen

Binnen Office 365 is het gemakkelijk om een agenda te delen met collega’s. Je kunt echter ook je agenda delen met externe personen middels iCalendar. Dit is een standaard die door veel programmatuur wordt ondersteund (zoals Gmail of Apple Calendar). We kunnen alle agenda details delen (.ics bestand) of alleen beschikbaarheidsinformatie (.ifb bestand).

  • Open Outlook en navigeer naar je agenda
    • Outlook 2013 en 2010: Klik bovenaan in de menubalk op de link ‘Online Publiceren’ > ‘Deze Agenda publiceren’
    • Outlook 2007: Ga naar het menu links en klik op ‘Mijn Agenda Publiceren’
    • Outlook Web App: Rechtsklik op je agenda en kies Delen > Deze agenda op internet publiceren
  • Meld je aan met je Office 365 gebruikersnaam en wachtwoord als hierom gevraag wordt
  • Kies de gewenste opties in het venster dat verschijnt:

  • Wij raden je aan alleen de beschikbaarheidsgegevens te delen (‘Alleen beschikbaarheid’) en het toegangsniveau op ‘beperkt’ te houden
  • Klik op ‘Publicatie Starten’ rechtsonder in beeld
  • Er verschijnen nu 2 links die je kunt doorgeven aan personen die je inzage in je vrij/bezet tijden wilt geven. Met de eerste link kunnen ze een abonnement te nemen op de agenda en deze in bijvoorbeeld Outlook toevoegen. Met de tweede link kan een webpagina met de agenda worden geopend.

Om de publicatie van de agenda te stoppen kies je in het dialoogvenster hierboven de optie ‘Publicatie stoppen’.