Office 365 gids: Werken met Office 365 op de Mac

Wij zien steeds meer Mac’s op de werkvloer opduiken. Maar hoe goed werkt de Mac nu eigenlijk met Office 365? Hieronder enkele van onze bevindingen:

  • Office 2011 voor de Mac is inbegrepen in de Premium abonnementen, je kunt je Mac dus voorzien van de laatste Office voor de Mac
  • Outlook 2011 werkt prima op de Mac maar er zijn enkele beperkingen ten opzichte van de Windows variant, zoals:
    • Werken met bijlages die je van Office 365 wilt halen, en daar ook wil opslaan, is erg omslachtig. Je moet deze eerst op de Mac opslaan (bijvoorbeeld je bureaublad) om deze vervolgens als bijlage toe te voegen resp. naar Office 365 op te slaan
    • Je kunt geen emails versturen namens een andere gebruiker
    • Ondersteuning voor openbare mappen is meer beperkt
  • Werken met mappen en bestanden is erg beperkt, je kunt mappen en bestanden niet gemakkelijk verslepen of bulks gewijs verplaatsen. Zelfs niet met de Office Document Connection
  • Lync werkt prima maar dient apart geïnstalleerd te worden, het maakt geen onderdeel uit van Office 2011
  • Er is geen OneDrive voor bedrijven voor de Mac

Onze conclusie is dat email en documenten in Office 365 prima op de Mac raadpleegbaar en bewerkbaar zijn, maar, het gebruik van de Mac als primaire IT middel in combinatie met Office 365 nog niet aan te bevelen is.